Gotta love the afternoon! - Reisverslag uit Chalamera, Spanje van Caroline - WaarBenJij.nu Gotta love the afternoon! - Reisverslag uit Chalamera, Spanje van Caroline - WaarBenJij.nu

Gotta love the afternoon!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Juli 2014 | Spanje, Chalamera

Ola!

Ik heb al even niet meer geschreven. Het liep hier ook niet zo lekker. Ik moet erg wennen aan de Spaanse kinderen en de manier van opvoeden en heb hier dan ook al vanaf dag 1 last van. Om het even kort samen te vatten: Spaanse kinderen hebben een sterke eigen wil. Ze doen geen dingen die ze niet willen en houden niet van regels. Wanneer ze zich wel aan regels moeten houden gaat dit vaak gepaard met veel gezeur, huilen, schreeuwen en eventueel schoppen/slaan/bijten.

Spaanse ouders zijn erg soft met de kinderen en doen het tegenovergestelde dan wat de Nederlandse opvoeding je aanraadt. Ik kon dit allemaal maar moeilijk begrijpen en vond het geschreeuw ook niet erg fijn elke dag. Ik ben contact gaan zoeken met andere au-pairs in Spanje en zij vertelden mij dat ook zij hier erg veel last van hadden. Het is blijkbaar de manier van kinderen opvoeden hier in Spanje.

De keus om naar een ander gezin te gaan heb ik niet. Bovendien, wie zegt dat het daar beter is? Ik kan altijd naar huis gaan, maar dat vind ik opgeven en dan heb ik al het werk om hier überhaupt te komen voor niks gedaan. Dat zou toch jammer zijn! Ik zal moeten wennen aan het geschreeuw en zal heel blij zijn als ik weer terug ben bij mijn gehoorzame Nederlandse oppaskindjes. Bovendien denk ik vooral aan de positieve aspecten van dit avontuur.

En ja die zijn er ook zeker! Het is nog steeds elke dag zonnig en rond de 35 graden. Bovendien doe ik na 16:00, als het leven hier weer wat op gang komt, altijd iets leuks met vrienden.

Vorige week hebben we afgesproken met wat vrienden bij iemand thuis om te dineren. Ze vroegen mij Hollandse pannenkoeken te maken en ze vonden het enorm lekker! Haha. Ook ben ik vorige week met Sara naar een public swimmingpool geweest in een dorpje hier 10 min. vandaan. In het weekend heb ik lekker genikst en zondag even naar een klein waterparkje geweest.

Afgelopen dinsdag ben ik weer even wezen shoppen met Meri en Marina. De slechte economische omstandigheden hier komen mij eigenlijk wel goed uit aangezien alles zo goedkoop is! Nadeel van shoppen in Spanje is dat je je enorm groot voelt en heel vaak de kleren niet eens past! Haha.

Gister ben ik na het werk met Meri en Blau naar Laura gegaan. Zij heeft een zwembad in de tuin en daar hebben we wat uurtjes gezeten en mohito's gemaakt en natuurlijk gedronken. Toen bedachten we dat we ook wel wat samen konden gaan eten en zijn we bij een restaurantje met nog een andere jongen belandt.
Daar aten we een soort tapas, maar dan zijn het allemaal kleine broodjes met dingetjes erop of erin. Je moest je naam op de kaart schrijven en wat hapjes uitkiezen en dan roepen ze je om. Natuurlijk schreef ik mijn naam er niet op maar 'wortel'. Het was wel grappig toen ze op een misvormde manier wortel omriepen en me met gefronste wenkbrauwen om mijn aparte naam aankeken. Haha. Na het eten zijn we naar het kasteel gegaan en hebben we daar van het uitzicht over Lleida genoten.

Vandaag neem ik na het werk de bus naar de Andorra om daar opa op te zoeken. Het is een trip van 2,5 uur met de bus en daarna nog wat kilometers met de taxi. Daarom zal ik daar dan ook een nachtje blijven slapen en vrijdag de hele dag blijven. Ik heb er heel veel zin in!

En dan is het alweer weekend :) nog geen officiële plannen, maar ik zal waarschijnlijk kennismaken met het nachtleven hier in Lleida.

Zo, nu zijn jullie weer wat op de hoogte gebracht.

Houdoe :)

  • 24 Juli 2014 - 21:51

    Karin:

    Hey Caroline.

    Wat jammer dat het niet zo lekker gaat met de kinderen, zo zie je maar weer dat het overal anders is haha.
    Gelukkig heb je wel vrije tijd om zo toch een beetje vakantie te houden, geniet van die vrije uurtjes, kan je weer opladen!!!!
    Veel plezier bij thieu, doe hem de groetjes :-)
    Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 3193

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Op naar een nieuw avontuur!

Landen bezocht: