van de zon naar de sneeuw! - Reisverslag uit Chalamera, Spanje van Caroline - WaarBenJij.nu van de zon naar de sneeuw! - Reisverslag uit Chalamera, Spanje van Caroline - WaarBenJij.nu

van de zon naar de sneeuw!

Door: caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

28 Juli 2014 | Spanje, Chalamera

Hallo followers!!

Ik zal weer even een verslagje doen over mijn lange weekend.
Donderdag na het werk ben ik dus naar de Andorra gegaan. Ik had uitgevonden dat er een taxi-busje heen zou rijden vanaf het station hier in Lleida. Ik ging er maar vanuit dat het een goede organisatie was en ik ook echt in de Andorra zou belanden. Toch wel een beetje spannend na alle verhalen die je hoort tegenwoordig. Met de bus ben ik naar het station gegaan, daar gewacht op een busje (geen idee hoe die eruit zou moeten zien). Uiteindelijk zag ik een busje en heb ik in mijn slechte Spaans gevraagd of die naar de Andorra zou gaan. Ik had de goede te pakken! Gelukkig waren er ook wat andere passagiers en zat ik daar niet helemaal alleen :). De bus reed helaas niet door tot het plaatsje waar ik moest zijn en ergens in de Andorra werd ik eruit gezet. Geen idee waar ik was en niet waar ik heen moest haha. Het enige wat ik had was een adres op mijn telefoon. Gelukkig zijn de Spanjaarden erg aardig tegen toeristen en hielpen ze me graag. Ik ben een random bus ingelopen en heb het adres laten zien op mijn telefoon "Bus 6 zegt die". Ik in bus 6, wederom het adres laten zien, "bus 5 is toch beter zegt die". Weer wachten op bus 5. Eenmaal in bus 5 bedacht ik me dat ik helemaal niet wist waar ik eruit moest, maar ook deze chauffeur was bereid me wel even te helpen en riep mijn naam toen ik eruit moest :)

Eerste wat ik dacht toen ik uit de bus liep: wat is het koud!!! Gelukkig had ik de vorige dag een trui gekocht. Die kwam daar wel goed van pas! Na 4 weken 35 graden was het eigenlijk ook wel heerlijk die frisse lucht. Het hotel had ik vrij gevonden en heb nog wat gegeten daar. Volgende dag een bustocht door de Andorra gemaakt met opa en de groep. Wat bergwandelingen gemaakt en naar een likeur fabriekje geweest. Kortom een hele leuke dag! Ik had eigenlijk bedacht die avond nog te gaan, maar er was al geen bus meer. Toch nog maar een nachtje hier blijven. Opa vertrok wel de volgende dag al, dus ik had de volgende ochtend wel echt een bus nodig. Misschien toch maar even reserveren, oh wacht ik ben dan wel 18 maar ben nog steeds niet onafhankelijk. You need a Visa card. MAM!!??? haha gelukkig hebben we toch nog een moeder :)

Volgende ochtend toch maar een taxi naar de bus genomen aangezien ik het niet wilde riskeren de bus te missen. Hmm sta ik dan in 9 graden in een stad om half 8 's ochtends. Niemand te bekennen. Toch maar even dat hotelletje binnenlopen en daar in de warmte wachten? ja!!
Om 8 uur had ik gelukkig de goede bus gevonden en kon ik weer terug naar de warmte.

Die warmte vond ik wel aangezien ik meteen werd uitgenodigd door mijn vrienden een dagje naar het strand in Salou te gaan. Over een halfuurtje zou ik al opgehaald worden. Ik ga mee!!
Na wat uurtjes op het strand en een tochtje op de banaan (wat kunnen wij schreeuwen zeg haha) zijn we weer naar huis gegaan. Ook zondag ben ik weer naar het strand gegaan, maar dan met de familie en een ander strand. Dat strand bevalt me wel!!

Er is alweer een nieuwe week aangebroken en ik heb nog niet erg veel plannen. Ik wil me nog wel even verdiepen in wat ik nog echt wil zien hier.

tot de volgende keer!




  • 28 Juli 2014 - 21:42

    Karin:

    Hoi Caroline,

    nou, dat was een heel avontuur om bij opa in Andora te komen haha. Maar ik lees wel dat je je goed kan redden, supergoed van je, meisje. Ik had al gehoord dat je met het reisgezelschap van opa mee bent geweest haha, weer een ervaring erbij ;-)
    Fijne week, groetjes Karin

  • 30 Juli 2014 - 16:44

    Oma+opa:

    hooi caroline, leuke verslag en nieuwe belevenissen.Heel veel liefs

  • 31 Juli 2014 - 13:25

    Benjamin:

    Super leuk!

  • 31 Juli 2014 - 13:29

    Erik:

    Wat een avontuur zeg! :-)

  • 31 Juli 2014 - 13:32

    Benjamin:

    Ja he Erik, heel spannend allemaal! XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 3196

Voorgaande reizen:

07 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Op naar een nieuw avontuur!

Landen bezocht: